Nieuwsbrief april 2017: De omslag naar datadriven functieprofielen

Het is je vast niet ontgaan: een marketeer wordt Marketing Intelligence Analyst, websitebeheerders worden Digital Data Specialist of Web Analytics Manager. Oftewel: ook als recruiters zien we een verschuiving in de richting van meer datadriven functieprofielen.
Niet gek, want via online marketing kunnen we precies achterhalen wie onze advertentie op welk moment bereikt. Door het bouwen van voorspellende modellen weten we vaak al vóór de klant zelf wanneer hij of zij onze producten of diensten nodig heeft.

Data is dus bijzonder gunstig voor ondersteuning van commerciële beslissingen. Die combinatie, van Business & IT, wordt tegenwoordig ook veel gezocht in nieuwe werknemers. Met onze oorspronkelijke focus op Bedrijfskunde, Marketing en Sales had Talentlinker vooral een focus op de ‘Business’-kant. Echter valt de grote vraag naar werknemers die zowel kennis hebben van commercie als IT en het steeds groter wordende belang hiervan steeds meer op. Ook onder young professionals in onze database leeft IT: we spreken veel mensen die juist de combinatie hiervan met de business als zeer uitdagend ervaren.

Daarom heeft Talentlinker sinds kort de focus verbreed: ook voor young professionals binnen bijvoorbeeld Digital en/of Marketing Intelligence, Business Intelligence en data-analyse kun je bij ons terecht.
Heb je interesse om de mogelijkheden een te bespreken? Op ons kantoor aan het Bos en Lommerplantsoen in Amsterdam-West staat de koffie klaar.

Vriendelijke groeten,
Maaike Agricola