Nieuwsbrief maart/april 2018: Je website: de eerste indruk voor jouw nieuwe collega

Meer dan ooit wordt er online gezocht naar relevante informatie, waardoor een gebruiksvriendelijke website van groot belang is. Je website geeft een eerste indruk voor je klant, maar óók voor potentiele werknemers. Ook bij Talentlinker adviseren wij kandidaten ter voorbereiding op hun sollicitatie de website goed door te nemen, zodat ze alvast wat meer beeld kunnen krijgen van de organisatie. Maar hoe zorg je dat je website aantrekkelijk is voor de bezoeker?

  • Laat zien wat je doet. Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Een duidelijke omschrijving van je werkzaamheden is van belang, maar ook aan de hand van foto’s of een video kan je laten zien wie je bent.

 

  • Focus op doelgroep. Of je nu een nieuwe website bouwt of de huidige een boost geeft, het is belangrijk om stil te staan bij je doelgroep. Elke doelgroep heeft immers andere wensen en smaken. Je kan je bijvoorbeeld laten inspireren door een kijkje te nemen bij andere soortgelijke organisaties.

 

  • Content. Goede content is essentieel voor een goede website. Zorg dat teksten goed leesbaar, correct, duidelijk en pakkend zijn. Door SEO vriendelijke teksten te schrijven zorg je ook dat de bezoekersaantallen van je website stijgen.

 

  • Lay-out. Het oog wilt ook wat. Op zakelijke websites voert de huisstijl van het bedrijf vaak de boventoon en is content duidelijk gestructureerd. Bovendien is het handig om een rustige achtergrond te kiezen zodat de bezoeker niet wordt afgeleid door een overmaat aan stimuli.

 

  • Snelheid. Zorg voor een overzichtelijke homepage waar in één oogopslag duidelijk is waar wat te vinden is. Zo kan de bezoeker snel de gewenste informatie verzamelen.

 

Doe je voordeel met deze tips en haal het optimale uit je website. Voor zowel je klanten als toekomstige collega’s!

Hartelijke groeten,

Gwen van Scherpenseel